Over IVN Cuijk

IVN Cuijk is een vereniging van vrijwilligers, die jong en oud in aanraking wil brengen met de natuur en ook het belang van duurzaamheid wil benadrukken.

Enkele van onze leden zijn natuurgids en verzorgen natuurwandelingen of cursussen, anderen laten kinderen en jongeren de natuur beleven of zijn bijvoorbeeld fysiek actief door landschapsbeheer- of monitoringsprojecten. Een groep leden houdt zich bezig met redactiewerk en deze site wordt door hen beheerd.

Wil je ook werken aan groene en duurzame initiatieven om jong en oud er bewust van te maken hoe leuk, leerzaam, gezond en belangrijk natuur is.
Als vrijwilliger bij IVN Cuijk heb je diverse mogelijkheden om je in te zetten voor de natuur in je eigen omgeving.

​​​​​IVN Cuijk biedt jou de mogelijkheid om als vrijwilliger een bijdrage te leveren in een van onze werkgroepen of als bestuurslid.
Als je hiervoor belangstelling hebt, kun je dat op het inschrijfformulier aangeven, waarna we contact met je opnemen. We zijn werkzaam binnen de gemeentegrenzen van Cuijk, St. Agatha, Beers, Mill, Sint Hubert en omliggende natuurgebieden.

IVN Cuijk de groene overlaat brengt het belang van natuur en milieu onder de aandacht van een groot publiek door mensen middels activiteiten kennis te laten maken met de natuur en landschap in de eigen omgeving…

Dan de naam De groene Overlaat : Gemaakt om het peil van de Maas te verlagen met als bijkomend voordeel dat er vruchtbaar slib op de akkers terecht komt.

Wij wensen je in ieder geval veel plezier en ontmoeten  je graag in ons prachtige Land van Cuijk.