Beleef het bos met de nachtwachter

Voorlopige aankondiging

In het donker een boswandeling maken samen met de Nachtwachter?
Dat kan op zaterdag 26 oktober 2024.
De Nachtwachter woont in het bos, maar vertoont zich overdag nooit.
Als geen ander kent hij de geheimen en bijzonderheden van de nacht.
Aan kinderen en volwassenen vertelt hij graag over het leven van dieren en planten in het bos.
De Nachtwachter leert jong en oud de nacht beleven door te ruiken, proeven, horen en zien.

We zullen de Nachtwachter ontmoeten in het Natuurschoonbos te Nietap.
We starten daar om 19.00 uur vanaf de parkeerplaats bij het Natuurschoonbos aan de Vagevuurselaan te Nietap.

Voor opgave is het nu nog te vroeg.
Medio september worden de gegevens hoe en waar u zichzelf kunt opgeven op de website bekend gemaakt.

Deze excursie is bedoeld voor kinderen van 7 t/m 12 jaar en hun volwassen begeleider(s). Er kunnen maximaal 20 deelnemers (incl. begeleiders) mee.
Dus begeleiders, wellicht wilt u ten behoeve van de kinderen niet met te veel volwassenen mee.
Er is voldoende deskundige begeleiding vanuit het IVN aanwezig.

Kosten: kinderen, jongeren tot en met 17 jr. en IVN-ers gratis, niet leden € 2,50 (graag contante betaling).

N.B.: Deze activiteit is lang voor de daadwerkelijke uitvoering al op de website geplaatst.
         Check s.v.p. kort voor de excursiedatum nog even of er iets is veranderd of aangepast.

Algemene informatie over de Nacht van de Nacht:

voor de 20e keer alweer organiseren de provinciale Milieufederaties met al hun partners op de dag waarop de wintertijd zijn intrede doet, de Nacht van de Nacht.
Laat het donker donker en ontdek hoe mooi de nacht is tijdens de Nacht van de Nacht. De Nacht van de Nacht is een jaarlijks terugkerend evenement.
Dit jaar wordt de Nacht van de Nacht georganiseerd op zaterdag 26 oktober 2024 waar ook IVN Westerkwartier e.o. jaarlijks met drie terugkerende activiteiten aan mee doet.
De Nacht van de Nacht is bedoeld om de waarde van duister, niet enkel voor de natuur maar juist ook voor de mens, extra onder de aandacht te brengen.
Voor meer informatie over de Nacht van de Nacht, zie: Nacht van de Nacht

26 oktober 2024 - 19:00
zaterdag 26 oktober 2024
19:00 tot 20:30