Welkom op onze website !

IVN Oost-Achterhoek laat jong en oud beleven hoe leuk, gezond én belangrijk natuur is

Onze IVN-afdeling betrekt mensen bij natuur, milieu, landschap en leefomgeving. Wij nodigen je dan ook van harte uit om deel te nemen aan onze activiteiten in en over de natuur…

Activiteiten

Bekijk alle

Actueel

Tuinvlindertelling 2024

Ook leuk om te doen deze zomer: de Tuinvlindertelling! In het weekend van 2 t/m 4 augustus tellen we met zijn allen de vlinders in onze tuinen. Dankzij deze jaarlijkse telling ontstaat een beter beeld van de toestand van de natuur in stad en dorp. Belangrijk want het gaat slecht met de vlinders en andere insecten in Nederland.

Hoe herken je vlinders?

De eerste stap in het herkennen van vlinders, is om gebruik te maken van de herkenningskaart. Zo zie je het verschil tussen de Kleine vos en de Distelvlinder, en leer je de Koolwitjes uit elkaar te houden. Hiermee herken je een deel van de vlinders die je in je tuin tegen komt. Je kan hem gratis downloaden. Leuk en leerzaam!

Omroep Gelderland bij Plantencursus

Als je iets wil weten over planten, dan kom je vanzelf uit bij de plantengidsen Thea en Jan Dirk. Het echtpaar is van jongs af aan in de ban van planten. Ondertussen weten ze er zoveel vanaf dat ze exclusieve cursussen over planten geven.
En omroep gld mag ook mee: in het Kruidenhof te Mallum bij Eibergen.

De links hieronder verwijzen naar de landelijke vereniging IVN