IVN Landelijk

IVN staat voor Instituut voor Natuureducatie en duurzaamheid. Het IVN is een landelijke organisatie, die zich ten doel stelt een breed publiek van volwassenen en kinderen in contact te brengen met de natuur en het milieu om ons heen. Het IVN bezit verspreid over Nederland ongeveer 180 afdelingen, die allen bemand worden door vrijwilligers.

IVN Oost-Achterhoek

IVN Oost-Achterhoek is een van de hierboven genoemde afdelingen van de landelijke vereniging en richt zich op de directe omgeving van Eibergen, Groenlo, Lichtenvoorde, Neede en Winterswijk.

Onze afdeling organiseert regelmatig leuke activiteiten zoals wandelingen onder begeleiding van daarvoor opgeleide natuurgidsen, thema-avonden met interessante onderwerpen, als ook diverse cursussen voor iedereen die interesse in de natuur heeft en die graag de eigen omgeving beter leert kennen.

Verder zijn er binnen de afdeling ook verschillende werkgroepen actief. Dit alles met het doel om mensen bekend en vertrouwd te maken met wat de natuur aan boeiends te bieden heeft. Kennis over de waarde van de eigen leefomgeving leidt namelijk tot het waarderen van die omgeving en er zorg voor te willen dragen. Meer informatie over de verschillende werkgroepen vind u hier.

Hieronder een kort filmpje over waar het IVN voor staat.