Activiteiten

Er wordt elk jaar een gevarieerd programma opgesteld van excursies, lezingen en andere activiteiten. De publieksactiviteiten zijn toegankelijk voor iedereen. Hier onder staat het overzicht van de geplande activiteiten voor 2023.

Klik hier voor publieksactiviteiten 2024

Voor een aantal van deze activiteiten is het vooraf aanmelden noodzakelijk. Ook kan het zijn, dat er kosten zijn verbonden aan de deelname van de activiteit. Deze gegevens staan niet in het overzicht, maar worden bij de uitgebreidere informatie van de betreffende activiteit vermeld.

Naast dit programma voor het publiek zijn er voor de leden van de vereniging de nodige (meestal maandelijkse) bijeenkomsten.

Klik hier: activiteitenprogramma voor leden eerste kwartaal 2024 versie 1

Klik hier: Activiteitenprogramma voor leden tweede kwartaal 2024 versie 1

Bijzonder in ons  aanbod is het Snuffiepad, dat een gezin met jongere kinderen zelfstandig kan

lopen.Snuffiepad feestelijk geopend

Tijdens de openingsuren van het NMC kan men daar een tas kopen met een opdrachtenboekje en onderzoeksmaterialen. Hiermee ga je in het IJzeren Mangebied op pad. Snuffie wijst je de weg. Het Snuffiepad is geschikt voor alle seizoenen. Het Snuffiepad heeft al veel kinderen een boeiende natuurervaring gegeven.