Grootste aanbieder natuurcursussen in Nederland

Al sinds onze oprichting in 1960 leren we mensen over de natuur en hoe ze hun kennis, kunde en enthousiasme weer over kunnen brengen op anderen. Zo hebben we onder andere al 16.000 natuurgidsen opgeleid. Wil je leren over de natuur via IVN? Welkom bij de grootste en meest diverse natuuracademie van Nederland. Interessant, leuk en je geniet erna nóg meer van buiten zijn.

Onze visie op natuureducatie

We geloven in educatie die:

• Kwalitatief sterk is. We zijn of betrekken experts.
  • Ruimte geeft voor persoonlijke aandacht.
  • Niet alleen maar theorie is, maar afwisselend en interactief. Zeker bij onze cursussen ga je ook altijd lekker naar buiten.
  • Laagdrempelig is. Je hoeft geen expert te zijn om mee te doen.

Vrijwilligers en beroepskrachten

Bij IVN hebben we veel inhoudsexperts over natuuronderwerpen en mensen met veel kennis en kunde van didactiek. Samen, vrijwilligers en beroepskrachten, werken we aan een mooi en divers aanbod zodat er voor iedereen wat interessants te vinden is. Daardoor kan het ook wisselen of je te maken hebt met een beroepskracht of met een vrijwilliger. Ongeacht wie je voor je hebt: we werken allemaal vanuit een groen hart voor de wereld om ons heen.